Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλά περιστατικά στα σχολεία κυρίως στο
εξωτερικό, ενώ πρόσφατα είχαμε και στην Ελλάδα μια παρόμοια περίπτωση,
που δίχασε την κοινή γνώμη, όταν 22χρονη δασκάλα αποκαλύφθηκε ότι είχε ερωτική σχέση με 15χρονο μαθητή.
Η
δασκάλα κατηγορήθηκε για αποπλάνηση, ωστόσο πολλοί στάθηκαν στο πλευρό
της, κάνοντας λόγο για υποκρισία και υπερβολές της ελληνικής κοινωνίας.
Ο αρθρογράφος του Business Insider,
Henry Blodget μετά από μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο, επιχείρησε να
ομαδοποιήσει τα περιστατικά, θέλοντας να απαντήσει στο "καυτό" ερώτημα,
καταλήγοντας σε ορισμένες βασικές αιτίες:
Από έρωτα: Η αληθινός έρωτας μεταξύ δασκάλας και μαθητή είναι κάτι που όσο και αν φαίνεται περίεργο μπορεί να προκύψει.
Μια
από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι αυτή της 34χρονης Mary
Kay Letournau, συζύγου και μητέρας, η οποία κατηγορήθηκε για τον βιασμό
του 13χρονου Vili Fualaau στις ΗΠΑ. Η δασκάλα συνελήφθη και αφέθηκε
ελεύθερη μετά από 6 μήνες.
Λίγο αργότερα την βρήκαν να κάνει σεξ
με τον μαθητή στο αυτοκίνητό της και επέστρεψε στη φυλακή. Όταν βγήκε
ξανά, παντρεύτηκε τελικά τον νεαρό με τον οποίο απέκτησε δύο παιδιά!
Μάλιστα πούλησαν τα δικαιώματα του γάμου τους για 750.000 δολάρια και το
βιβλίο τους "Ένα έγκλημα αγάπης", το οποίοι κυκλοφόρησε στη Γαλλία,
αλλά όχι στις ΗΠΑ.
Μοναξιά: Μια άλλη βασική αιτία που δασκάλες κάνουν σεξ με τους μαθητές τους, είναι επειδή περνάνε δύσκολα στη ζωή τους.
"Ένα
επικείμενο διαζύγιο, είχε οδηγήσει την 27χρονη Pamela Rogers, να
συνάψει ερωτική σχέση με 13χρονο μαθητή της το 2004", σύμφωνα με την
Joan Schleicher, ψυχολόγο, που υπερασπίστηκε τη δασκάλα στο δικαστήριο.
"Ένιωθε
άδεια και μόνη και το παιδί έγινε ο άνθρωπος από τον οποίο θα μπορούσε
να κρατηθεί. Όσο η σχέση προχωρούσε, η Rogers (εκτίει ποινή φυλάκισης 8
ετών) άρχισε να ζει σε έναν μαγικό κόσμο, όπου δεν ισχύουν οι κανόνες
της κοινωνίας" υποστήριξε η Schleicher.
Λαγνεία: Ο
αρθρογράφος επικαλούμενος την ιστοσελίδα της Oprah, σημειώνει ότι
υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, κατά τις οποίες οι δασκάλες έρχονται κοντά
στους μαθητές για να τους καθοδηγήσουν και να τους εκπαιδεύσουν και
καταλήγουν να μιλάνε για τα προσωπικά τους και τα ενδιαφέροντά τους. Από
εκεί περνάνε στα γραπτά μηνύματα και καταλήγουν στο... σεξ.
Σύμφωνα
με τον Ropert J. Shoop συγγραφέα του βιβλίου "Σεξουαλική παρενόχληση
στα σχολεία", αυτές οι δασκάλες αδυνατούν να διακρίνουν τα όρια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η 23χρονη Debra Lavafe, η οποία συνελήφθη στη
Φλόριντα, για ερωτική σχέση με 14χρονο μαθητή. Σε συνέντευξή της είχε
δηλώσει ότι δεν ένιωθε ότι έκανε κάτι κακό.
"Θεωρούσα τον εαυτό μου ως ένα νεαρό κορίτσι, που το έπιασαν στα πράσα με το αγόρι της" είχε δηλώσει.
Δασκάλες θύματα παρενόχλησης ως παιδιά: Όπως
αναφέρει το Business Insider, επικαλούμενο τον ψυχολόγο Larry Morris,
είναι πιθανό μια τέτοια συμπεριφορά να πηγάζει από το γεγονός ότι οι
δασκάλες αυτές είτε υπήρξαν θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης, είτε
αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα.
"Οι περισσότερες από αυτές
τις γυναίκες προέρχονταν από προβληματικές οικογένειες και δεν είχαν
μάθει να έχουν υγιείς σχέσεις με παιδιά. Άλλες έμαθαν να καλύπτουν τις
συναισθηματικές τους ανάγκες αποκλειστικά μέσω του σεξ" σημειώνει ο
Morris.
Έτσι όταν άρχισαν να διδάσκουν, σε περίπτωση που
αντιμετώπιζαν προβλήματα στη ζωή τους, ήταν πολύ πιθανό να αποκτήσουν
σχέση με κάποιο παιδί για να μπορέσουν να "αναπνεύσουν" συναισθηματικά.
Άλλοι λόγοι για την έξαρση του φαινομένου
Υπάρχουν
φυσικά και πολλές άλλες θεωρίες για την αύξηση των κρουσμάτων
παρενόχλησης μαθητών από δασκάλες. Σύμφωνα με τον συγγραφέα David
Kupelian αυτές είναι:
*Το γεγονός ότι οι γονείς, λόγω φόρτου
εργασίας δεν έχουν πολύ χρόνο για τα παιδιά τους. Αυτό δίνει πολύ
ελεύθερο χρόνο χωρίς επιτήρηση και άρα ευκαιρίες για να ανθίσει μια
ανάρμοστη σχέση.
*Η τεχνολογία, τα κινητά
και το διαδίκτυο, που επιτρέπει στα παιδιά να επικοινωνούν όποτε θέλουν
με οποιονδήποτε, χωρίς έλεγχο. Πολλές σχέσεις ξεκινούν από την
ανταλλαγή μηνυμάτων στο κινητό ή στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
*Η έκρηξη της πορνογραφίας και η εύκολη πρόσβαση των παιδιών, αλλά και των νέων γενικότερα σε αυτή.
Φυσικά όλες οι παραπάνω θεωρίες χρήζουν περισσότερης μελέτης, καθώς στη σχέση δασκάλας-μαθητή χωρά μεγάλη συζήτηση.
Σύμφωνα
με τον αρθρογράφο, πολλές φορές αυτό που ονομάζεται ως "παρενόχληση",
μπορεί να είναι απλώς η "τυχερή μέρα" για έναν μαθητή.
Ωστόσο όταν
έχουμε να κάνουμε με κατά συρροήν παιδεραστές -συνήθως άνδρες- και τη
σχέση δάσκαλου-μαθήτριας, τότε πρόκειται για μια τελείως διαφορετική συζήτηση.