Ενσυνειδησία:Η
κατανόηση και συνειδητοποίηση της προέλευσης και του τρόπου ανάπτυξης
των συναισθηματικών προβλημάτων που βιώνει το άτομο, η οποία θα του
επιτρέψει να ασκεί έλεγχο πάνω στα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του.
Αυτο-αποδοχή: Η ανάπτυξη θετικής
στάσης του ατόμου απέναντι στον εαυτό του, σε συνδυασμό με ανάπτυξη της
ικανότητάς του να αναγνωρίζει τις εμπειρίες εκείνες που έγιναν στο
παρελθόν -ή και συνεχίζουν να γίνονται- αντικείμενο κριτικής κι
απόρριψης.
Αυτο-πραγμάτωση ή Εξατομίκευση: Η
ανάπτυξη κι ολοκλήρωση του δυναμικού και των ικανοτήτων του ατόμου στην
πληρέστερή τους μορφή, και/ή η επίτευξη της ενσωμάτωσης των πλευρών του
εαυτού που προηγουμένως βρίσκονταν σε σύγκρουση.
Διαφώτιση: Η κατάκτηση από τον/την ενδιαφερόμενο/η ενός υψηλότερου επιπέδου πνευματικής εγρήγορσης.
Επίλυση Προβλημάτων: > Η εύρεση λύσης σ'ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που το άτομο δεν μπορούσε να λύσει μόνο του. > Η απόκτηση μιας γενικής δεξιότητας στη λύση προβλημάτων.
Ψυχο-εκπαίδευση: Η απόκτηση, μέσω
εκπαίδευσης, από το άτομο ιδεών και τεχνικών με τις οποίες μπορεί να
κατανοεί και να ελέγχει τη συμπεριφορά του.
Απόκτηση Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Η
μάθηση και η κατοχή κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων, όπως η
διατήρηση βλεμματικής επαφής, η συμμετοχή σε συζητήσεις, η
διεκδικητικότητα, κι ο έλεγχος του θυμού.
Η Γνωστική Αλλαγή: Η αλλαγή ή η
αντικατάσταση παράλογων ιδεών, ή δυσπροσαρμοστικών τρόπων σκέψης που
συνδέονται με αυτο-καταστροφική συμπεριφορά με πιο λειτουργικές σκέψεις.
Η Αλλαγή Συμπεριφοράς: Η αλλαγή, ή η αντικατάσταση δυσπροσαρμοστικών ή αυτο-καταστροφικών μορφών συμπεριφοράς.
Η Συστημική Αλλαγή: Η εισαγωγή της
διαδικασίας αλλαγής στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν μικρά ή ευρύτερα
κοινωνικά συστήματα (π.χ. το ζευγάρι, η οικογένεια, το σχολείο,
οργανισμοί).
Ενδυνάμωση: Η σταδιακή απόκτηση
δεξιοτήτων αυτογνωσίας κι ενημέρωσης, έτσι ώστε να μπορέσει το άτομο να
αντιμετωπίσει κοινωνικές ανισότητες.
|