ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Θ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟY
Tην είδηση του θανάτου του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, Θόδωρου Αγγελόπουλου, μετέδωσαν τα μεγαλύτερα ξένα μέσα ενημέρωσης.
Ο 77χρονος σκηνοθέτης κατέληξε το βράδυ της Τρίτης στο νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν έπειτα από τροχαίο που σημειώθηκε στην Δραπετσώνα, όπου πραγματοποιούσε γυρίσματα για τη νέα του ταινία.
Η κηδεία του θα γίνει από το Α' Νεκροταφείο, την Παρασκευή στις 4 το μεσημέρι.
Το υπουργείο Πολιτισμού και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανακοίνωσαν ότι καθιερώνουν διεθνές βραβείο «Θόδωρος Αγγελόπουλος» ως ελάχιστο φόρο τιμής στη μνήμη του σπουδαίου Έλληνα δημιουργού. Το βραβείο θα απονέμεται κάθε Νοέμβριο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Την είδηση της τραγικής απώλειας του Θ.Αγγελόπουλου μεταδίδει η βρετανική εφημερίδα The Guardian, μιλώντας για έναν «βραβευμένο Έλληνα κινηματογραφιστή, γνωστό για το αργό και ονειρικό του στιλ σαν σκηνοθέτη».
«Ο Αγγελόπουλος κέρδισε μεγάλο αριθμό βραβείων για τις ταινίες του, τα περισσότερα σε ευρωπαϊκά κινηματογραφικά Φεστιβάλ, στη διάρκεια μιας καριέρας που εκτεινόταν περισσότερα από 40 χρόνια» αναφέρει το περιοδικό Time.
«Ο Αγγελόπουλος υπήρξε εμβληματική φιγούρα του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1970» αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Το Γαλλικό Πρακτορείο σχολιάζει ότι η μελαγχολία ήταν πάντοτε εμφανής στα τοπία στις ταινίες του, που ουδεμία σχέση είχαν με τα κλισέ για την Ελλάδα του τουρισμού, της γαλάζιας θάλασσας και του ήλιου.
«Ήταν διάσημος για ένα στιλ ταινιών που περιλάμβανε μακρές, προσεκτικά χορογραφημένες σκηνές, ενώ εξέταζε πολιτικά και ιστορικά θέματα της σύγχρονης Ελλάδας» γράφει το BBC.
Ο Θ. Αγγελόπουλος, που είχε εργαστεί στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή ως δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου, έως ότου την έκλεισε η χούντα των συνταγματαρχών, δήλωνε υπερήφανος που δεν έκανε ποτέ κάποια «εμπορική» ταινία.
Η ιταλική δημόσια τηλεόραση Rai μετέδωσε εκ νέου τη δήλωση για την οικονομική κρίση που ο Θόδωρος Αγγελόπουλος είχε κάνει σε απεσταλμένο της στην Αθήνα πριν από 15 ημέρες. «Θα ζήσουμε όπως κάναμε μετά τον πόλεμο. Όπως κάνατε και στην Ιταλία στην μεταπολεμική περίοδο, με πολύ φτωχό τρόπο» είχε δηλώσει ο Έλληνας δημιουργός.
«Οι κινηματογραφιστές στο Χόλιγουντ κάνουν ταινίες υποθέτοντας ότι ο κόσμος είναι αμερικάνικος και σκέφτεται όπως εκείνοι, κάτι που δεν ισχύει» είπε πει, σημειώνει το Γερμανικό Πρακτορείο.
ΔΕΝ ΕΒΛΕΠΕ ΔΙΕΞΟΔΟ
«Χώρες φτιάχνονται και καταστρέφονται. Όμως εκτός αυτού η έννοια των συνόρων δεν είναι απλά γεωγραφική, αλλά και μεταξύ των ανθρώπων» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά στην ισπανική εφημερίδα «Publico» ο σκηνοθέτης Θόδωρος Αγγελόπουλος το 2008 όταν βραβεύτηκε με το χρυσό μετάλλιο του ιδρύματος Circulo de Bellas Artes.
«Πιστεύω ότι όλοι φτιάχνουμε συνεχώς την ίδια ταινία. Είμαστε καταδικασμένοι να κάνουμε μόνο μία ταινία ή να γράψουμε μόνο ένα βιβλίο ή μόνο ένα ποίημα, σε διάφορες εναλλαγές. Χάρη στην επανάληψη, γίνεται τραγούδι», έλεγε στην ίδια συνέντευξη, ο σκηνοθέτης.
Η ελληνική κρίση είναι το θέμα που «απασχολούσε» τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στη νέα του ταινία «Η άλλη θάλασσα».
Σε συνέντευξη που έδωσε σε ιταλική εφημερίδα (Ιλ Μεσσαντζέρο) το καλοκαίρι του 2011 και ενώ προετοιμαζόταν για τα γυρίσματα της ταινίας «Η άλλη θάλασσα», έλεγε χαρακτηριστικά για την οικονομική κατάσταση και την κρίση στην Ελλάδα:
«Η κατάσταση που ζούμε είναι τρομερή. Όλα αυτά για τα οποία είχαμε παλέψει, δεν έγιναν πραγματικότητα. Η οικονομική και χρηματιστηριακή κρίση της χώρας μου με αφήνει άναυδο, δεν βλέπω διέξοδο. Έζησα τη ναζιστική εισβολή και τη δικτατορία των συνταγματαρχών, αλλά στο τέλος αυτής της κρίσης, δεν βλέπω φως. Ολοκληρώθηκε ένας αιώνας, γεμάτος ελπίδες και καταστροφικά συμβάντα και ίσως είναι σωστό να προβληματισθούμε».
«Η Ευρώπη», έλεγε στην ίδια συνέντευξη ο Αγγελόπουλος, «ήταν ένα όνειρο που γκρεμίστηκε πολύ γρήγορα. Δεν είμαστε μόνοι. Σε σοβαρή οικονομική δυσκολία βρίσκονται και η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Ισπανία και ακόμα και σεις στην Ιταλία, δεν είστε και τόσο καλά. Ίσως τελικά χρεοκόπησε η Ευρώπη».
Το 2004 μιλώντας στην εφημερίδα Ρεπούμπλικα, με αφορμή την ταινία του «Το λιβάδι που δακρύζει» σχολιάζει τους Ολυμπιακούς Αγώνες: «Το Ολυμπιακό πνεύμα δεν υπάρχει πλέον. Παλιά σταματούσαν οι πόλεμοι προς δόξα του πνεύματος και της ειρήνης. Σήμερα οι Ολυμπιακοί είναι χρήσιμοι για τις επιχειρήσεις, το εμπόριο, τους δημοσιογράφους και αν λειτουργήσουν στην κυβέρνηση».
Και σε άλλο σημείο της ίδιας συνέντευξης: «Ο χρόνος της πολιτικής τελείωσε. Είναι η εποχή των μάνατζερ. Δεν βλέπετε πώς οι πρωθυπουργοί διοικούν τις χώρες σαν ποδοσφαιρικές ομάδες».
ΚΟΥΣΤΟΥΡΙΤΣΑ: ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ
Μεγάλη μορφή του ευρωπαϊκού πολιτισμού χαρακτήρισε τον Θόδωρο Αγγελόπουλο ο Σέρβος σκηνοθέτης, Εμίρ Κουστουρίτσα.
«Είναι συγκλονιστικό, ιδίως, όταν συνειδητοποιείς, ότι μπορούσε να γυρίσει και άλλες ταινίες και να εμπλουτίσει τον ευρωπαϊκό πολιτισμό με τα έργα του» ανέφερε ο Κουστουρίτσα.
«Είναι ακόμη πιο δύσκολο να μαθαίνεις ότι δεν πέθανε από φυσικά αίτια» πρόσθεσε.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Εμίρ Κουστουρίτσα υπήρξαν «αντίπαλοι» το 1995 στις Κάννες, όταν ο Σέρβος σκηνοθέτης πήρε το Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του «Underground» και ο Έλληνας σκηνοθέτης το Μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών για το «Βλέμμα του Οδυσσέα», το οποίο γυρίστηκε και στη Σερβία.
Ο Εμίρ Κουστουρίτσα υπογράμμισε ότι ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ήταν μεγάλη μορφή του ευρωπαϊκού πολιτισμού και όταν βραβεύθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών, αλλά και νωρίτερα.
Τόνισε ακόμη ότι, όταν ήταν νέος, οι ταινίες του Αγγελόπουλου αποτέλεσαν γι' αυτόν πηγή έμπνευσης.
«Όταν ήμουν σπουδαστής, η ταινία του "Τοπίο στην ομίχλη" ήταν μία από εκείνες που διαμόρφωσαν τις προτιμήσεις μου και την ιδέα του τι σημαίνει κινηματογραφία» δήλωσε.
Από την πλευρά του, ο Ράντοσλαβ Ζελένοβιτς. διευθυντής της γιουγκοσλαβικής ταινιοθήκης, δήλωσε: «Ο φημισμένος Έλληνας και Ευρωπαίος σκηνοθέτης Θόδωρος Αγγελόπουλος, ήταν μεγάλος φίλος της χώρας μας και της γιουγκοσλαβικής ταινιοθήκης».
»Η Γιουγκοσλαβική Κινηματοθήκη, όποτε συνέβαινε κάτι σημαντικό και σοβαρό που αφορούσε το ίδρυμα, υπολόγιζε στη βοήθειά του. Έτσι το 1995, όταν λίγοι έρχονταν στη χώρα μας, αποφάσισε να κάνει εδώ γυρίσματα της ταινίας του "Το βλέμμα του Οδυσσέα". Ήταν ο πρώτος που έλαβε τη Χρυσή Σφραγίδα, την ανώτατη διάκριση της Γιουγκοσλαβικής Κινηματοθήκης» είπε ο κ. Ζελένοβιτς.
Ο Έλληνας σκηνοθέτης έλαβε για την προσφορά του στην κινηματογραφική τέχνη, το 2006, το βραβείο «Αλεξάνταρ Λίφκα» του Ευρωπαϊκού Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Πάλιτς, διευθυντής του οποίου είναι ο κ. Ζελένοβιτς.
«Διατηρούσαμε μία μεγάλη προσωπική φιλία. Τελευταία φορά συναντηθήκαμε, όταν περιηγηθήκαμε στο νέο κτίριο της Γιουγκοσλαβικής Ταινιοθήκης και εκείνος εγκαινίασε το Κέντρο Ψηφιοποίησης» σημείωσε ο κ. Ζελένοβιτς.
«Ήρθε για λίγες ώρες στο Βελιγράδι από την Πορτογαλία, όπου βρισκόταν και έπρεπε να γυρίσει αμέσως πίσω στην Αθήνα. Αυτό δείχνει την προσήλωση και την αφοσίωση του στον οίκο μας», συμπλήρωσε.
«Η Γιουγκοσλαβική Ταινιοθήκη φυλάει τις ταινίες του και θα τις φυλάξει ως μοναδικό κληροδότημα για το μέλλον, αλλά θα διατηρήσει και την ανάμνηση μιας μεγάλης φιλίας, που συνέδεε όλους εμάς με τον Τέο Αγγελόπουλο» υπογράμμισε ο κ. Ζελένοβιτς.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ
Έρευνα για τις ακριβείς συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος, στο οποίο έχασε τη ζωή του ο μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης Θόδωρος Αγγελόπουλος, διενεργούνται από την Τροχαία Κορυδαλλού, η οποία μάλιστα είχε λάβει μέτρα από πριν στο συγκεκριμένο σημείο.
Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, από την εταιρεία παραγωγής είχε υποβληθεί αίτημα για τη λήψη μέτρων στην περιφερειακή οδό Δραπετσώνας, για τα γυρίσματα της τελευταίας ταινίας του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη.
Για το λόγο αυτό, η Τροχαία είχε διακόψει το ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά, σύμφωνα με το αίτημα της εταιρείας, στο πρώτο τούνελ της οδού, τοποθετώντας κώνους και προειδοποιητικά φαναράκια, ενώ στο σημείο υπήρχε και περιπολικό.
Ωστόσο, όπως λένε αρμόδιοι αξιωματικοί, ο 77χρονος σκηνοθέτης, μαζί με ένα μέλος του συνεργείου, διέσχισε το δρόμο, στο αντίθετο ρεύμα προς Κερατσίνι, προκειμένου να εξετάσει κάποια χαμόσπιτα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τα γυρίσματα της ταινίας.
Τη μοιραία εκείνη στιγμή, έπεσε πάνω του το μοτοποδήλατο, το οποίο οδηγούσε ειδικός φρουρός εκτός υπηρεσίας και επέβαινε μία κοπέλα.
Ο σκηνοθέτης υπέστη βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και άφησε αργότερα την τελευταία του πνοή, ενώ ο ειδικός φρουρός, που επίσης τραυματίστηκε, διακομίστηκε στο Αττικό Νοσοκομείο και μετά τις πρώτες βοήθειες έφυγε για το σπίτι του.
Αστρολογία, ζώδια σήμερα, ωροσκόπιο, αστρολογικές προβλέψεις ...Τα όνειρά σου κρύβουν σημαντικά νοήματα και προβλέψεις για το μέλλον σου, διάβασε τώρα την ερμηνεία τους! ...
Eνημέρωση σε θέματα ιατρικής & υγείας,ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ... συμβουλές υγείας,πως θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε τον τρόπο ζωής μας ...
Tv-Movies-Ελληνικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, εκπομπές και μουσική - Greek movies, tv series, tv shows and music, Ελληνικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, εκπομπές και μουσική