Το Honda Civic 9ης γενιάς δεν είναι και τόσο καινούργιο. Το πρωτοείδαμε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011. Εκείνο όμως που είναι καινούργιο και γι αυτό το παρουσιάζουμε, είναι το γεγονός ότι το Civic εφοδιάζεται πλέον με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC. Ο πρώτος εκπρόσωπος της νέας φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda, ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.600 κυβ. εκατ. συνδυάζει ανταγωνιστική ισχύ (120 PS) και ροπή 300 Nm με εκπομπές CO2 μόλις 94 g/km. Η Honda στην Ελλάδα παρουσίασε την περασμένη βδομάδα τη νέα γενιά κινητήρων για το Civic. Ένας σοβαρός λόγος που πλέον πρέπει όλοι μας να στραφούμε στα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες. Μετά την αύξηση στις τιμές των καυσίμων οι περισσότεροι αγοραστές καταλήγουν στην αγορά των αυτοκινήτων με πετρέλαιο για να κάνουν οικονομία στην μετακίνησή τους . Βέβαια οι εταιρίες έχουν ρίξει μεγάλο βάρος στην επίτευξη των στόχων τους για αυστηρότερες προδιαγραφές στις περιβαλλοντικές επιδόσεις. Η τάση για κινητήρες diesel έχει αυξηθεί στην Ευρώπη και τώρα αυτοί αντιπροσωπεύουν το 58% της κατηγορίας C. Επιπλέον, κινητήρες που εκπέμπουν κάτω από 120g CO2/km αντιπροσωπεύουν τώρα το 45% της κατηγορίας C. Το νέο Civic 1.6 i-DTEC καλύπτει και τις δύο αυτές τάσεις με εκπομπές CO₂ κάτω από 94g/km, και ικανοποιεί τις απαιτήσεις για πολλά φορολογικά κίνητρα. Ο νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC – φιλοσοφία Earth Dreams Technology – σχεδιάστηκε ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά προκειμένου να ικανοποιήσει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων. Ο νέος κινητήρας θα παράγεται ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά στο Ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Honda στο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας. Καταδεικνύοντας τη σημασία αυτού του νέου κινητήρα diesel στα σχέδια πωλήσεων της Honda στην Ευρώπη, λειτούργησε μία νέα ειδική γραμμή παραγωγής για τον πετρελαιοκινητήρα στο Βρετανικό εργοστάσιο της Honda (HUM). Ο Ελαφρύτερος Diesel στην κατηγορία του Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα ‘open deck’ (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων). Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή. Το πάχος των τοιχωμάτων των κυλίνδρων έχει μειωθεί στα 8mm, συγκριτικά με τα 9mm του 2.2 i-DTEC, σημαντικό για κινητήρα diesel. Επιπλέον ελαφρύτερα έμβολα και μπιέλες έχουν χρησιμοποιηθεί στον 1.6 i-DTEC. Μειωμένη Μηχανική Τριβή Κύριος στόχος για τους μηχανικούς εξέλιξης της Honda ήταν η μείωση της μηχανικής τριβής του κινητήρα 1.6 i-DTEC σε επίπεδα βενζινοκινητήρα. «Όλα τα περιστρεφόμενα μέρη βελτιστοποιήθηκαν με γνώμονα τη μείωση της τριβής» σχολίασε ο Tetsuya Miyake. Για παράδειγμα έχει χρησιμοποιηθεί κοντύτερη και λεπτότερη ποδιά εμβόλου. Στις 1500rpm, ο κινητήρας 1.6 i-DTEC έχει περίπου 40% λιγότερη μηχανική τριβή από τον 2.2 i-DTEC. «Αυτό όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση αλλά βελτιώνει και την απόκριση του κινητήρα, με ή χωρίς γκάζι, δημιουργώντας συνθήκες για πιο απολαυστική οδήγηση. Έχουμε μειώσει τη μηχανική τριβή του κινητήρα σε επίπεδο αντίστοιχο ενός σημερινού κινητήριου συνόλου βενζίνης, που είναι εξαιρετικό επίτευγμα». Έξυπνος Υπερτροφοδοτότης Η 4η γενιά του υπερτροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνοντας ένα βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης στις χαμηλές – μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar. Αποδοτικό Σύστημα Ψεκασμού Καυσίμου Το σύνολο 1.6 i-DTEC της Honda χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1800bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μίγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση. Οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν επίσης να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού, για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων. Νέο Σύστημα Μετάδοσης Ένα νέο ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης χρησιμοποιείται στο νέο 1.6 i-DTEC Civic. Το 6 τάχυτο μηχανικό σύστημα είναι κατά 7kg ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του 2.2 i-DTEC βοηθώντας τον κινητήρα να παράγει μέγιστη ροπή 300NM. Οι μηχανικοί της Honda υποστηρίζουν ότι το νέο σύστημα κιβωτίου προσφέρει κορυφαία απόδοση μετάδοσης,ομαλή και ακριβή αίσθηση κατά την αλλαγή σχέσεων και νέο σύστημα όπισθεν με αυξημένη ικανότητα μετάδοσης ροπής και πιο αθόρυβη λειτουργία Το νέο Civic 1.6 i-DTEC διαθέτει μεγαλύτερα και διαφορετικής κλίσης εμπρός και πίσω σπόιλερ για περαιτέρω μείωση της αντίστασης του αέρα και βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων και μείωση των εκπομπών CO2. Η αεροδυναμική απόδοση αποτελεί τη βάση της σχεδίασης του Civic και είναι κρίσιμη στην επίτευξη της ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες και της απόδοσης. Εκτός από τη σχεδιαστική φιλοσοφία που περιορίζει την αντίσταση, το Civic χρησιμοποιεί επίσης πλήρους κάλυψης ποδιά (από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα) με αεροτομές για διαχείριση της ροής του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες ποδιές της πίσω ανάρτησης αυξάνει την ευστάθεια, κυρίως στις προσπεράσεις μεγάλων οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους. Στο Civic 1.6 i-DTEC έγιναν ρυθμίσεις στην εμπρός ανάρτηση με νέα σαϊλεντμπλόκ στα ψαλίδια που βοηθούν στην αύξηση της εγκάρσιας ακαμψίας σύγκλισης κατά 24%. Αυτή η ρύθμιση αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα με βελτιστοποίηση της γραμμικότητας, της ευστάθειας και της οδικής συμπεριφοράς ώστε να διατηρείται η σταθερότητα και ο έλεγχος κυρίως στις υψηλές ταχύτητες. Οι μηχανικοί της Honda διαπίστωσαν ότι η διαφορά του οδηγικού στυλ μπορεί να επιφέρει μέχρι και 15% απόκλιση στην κατανάλωση, και γι αυτό εισήγαγαν πρώτα το σύστημα Honda ECO Assist στο Honda Insight που τώρα έχουν επίσης τα CR-Z και Jazz και το νέο Civic. Το ECO Assist βελτιστοποιεί την οικονομία καυσίμου ελαχιστοποιώντας τις διαφορές στην κατανάλωση που προκαλείται από τα διάφορα οδηγικά στυλ. Το σύστημα χρησιμοποιεί φωτισμό στο ταχύμετρο, πληροφορώντας τους οδηγούς πώς το οδηγικό τους στυλ επηρεάζει την κατανάλωση και να το προσαρμόζουν για βέλτιστη οικονομία σε καθημερινές συνθήκες. Ασφάλεια Το 5θυρο Honda Civic θεωρείται ως ένα από ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων crash tests του Euro NCAP. Η κορυφαία κατάταξη του Civic στον τομέα της ασφάλειας αντανακλά τη δέσμευση της Honda στη συνολική ασφάλεια των οχημάτων, Οι μηχανικοί της Honda εστιάζουν όχι μόνο στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και των άλλων χρηστών των δρόμων όπως είναι οι πεζοί και οι δικυκλιστές. Οι καινοτομίες για την ασφάλεια του Civic περιλαμβάνουν πίσω πόρτα από ρητίνη και νέα αλουμινένια δοκό προφυλακτήρα. Για να είναι πάντα ευδιάκριτο στο δρόμο, το Civic εφοδιάζεται στάνταρ με εξωτερικούς καθρέπτες που εδράζουν ενσωματωμένα φλας LED. Η επιφάνεια του καθρέπτη είναι φαρδύτερη σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς Civic, αυξάνοντας την προς τα πίσω ορατότητα για τον οδηγό. Σε συνδυασμό με το μειωμένο πλάτος της κολόνας Α, βελτιώνει τη συνολική ορατότητα– βασικό στοιχείο της ασφάλειας του οχήματος. Vehicle Stability Assist Το Vehicle Stability Assist (VSA) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο στο στρίψιμο, την επιτάχυνση και τους ξαφνικούς ελιγμούς εφαρμόζοντας υποβοήθηση πέδησης σε όποιον από τους τροχούς κρίνει απαραίτητο και προσαρμόζοντας τη ροπή του κινητήρα στις οδηγικές συνθήκες. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ Έκδοση Sport ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.6-litre i-DTEC Κυβισμός cc (cm³) 1597 Διάμετρος x Διαδρομή mm 76.0×88 Σχέση συμπίεσης 16.0 ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ M/T Τύπος συμπλέκτη Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς Σχέσεις 1η 3.642 2η 1.884 3η 1.179 4η 0.869 5η 0.705 6η 0.592 όπισθεν 3.673 Τελική σχέση μετάδοσης 3.571 ΒΑΡΟΣ Βάρος αμαξώματος M/T kg 1310-1428 ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ Μεγ. Ιπποδύναμη kW/rpm 88kW/4000rpm Μέγ. Ροπή Nm/rpm 300Nm/2000rpm Μεγ. ταχύτητα M/T km/h 203 (206) Επιτάχυνση M/T secs. 0 → 100 km/h 10.5 (10.2) 0 → 400m 17.6 (17.4) 60 – 100 km/h in 4th 7.7 (7.6) Κατανάλωση Καυσίμου Μ/T Κύκλος πόλης 4.0 Νέα μέθοδος Κύκλος Εκτός πόλης 3.3 93/116/EC Μικτός κύκλος 3.6 CO2 94
|